dinsdag, juli 01, 2003

Borstlap en co in Niemandsland (KRO)

Vannacht, wakker geworden uit rare droom, even de radio aangezet, blijkt Michiel Borstlap met enige kornuiten bij de KRO live te spelen in het programma Niemandsland. Mooie stukkies gehoord en Rocky Tohuteru interviewde. En men mocht ook inbellen. Erg komisch was dat Hans Teeuwen inbelde; met ingehouden stem begon hij over zijn angst bij de solo, dat je zoveel mogelijkheden hebt en hoe je dan kiest..

Hans T werd snel ontmaskerd, maar de overige bellers niet. Er was er één die begon over een kennis die eigenlijk al jarenlang goed zong maar geen Marco Borsato was, iemand uit Rotterdam die zei dat jazzmensen niet zo moesten zeuren of beperkte exposure. En als toppunt een meneer die met een aanloopje uitkwam op de ultieme vraag: waarom draait de KRO geen Ave Verum meer.

Nee, het gehalte aan inbellers was treurig, zelf was ik natuurlijk te lui om de telefoon te pakken (en met al die 0900-belspelletjes in mijn achterhoofd denk je toch dat je er niet doorkomt). Want had ik gebeld dan had ik gezegd dat ik ze erg mooi vond spelen, ze iets gevraagd over luisteren naar muziek van anderen (wanneer geniet je en wanneer hoor je schema's) en ze nog een fijne nacht gewenst.

Heb ik niet gedaan, maar wel even deze posting om Borstlap, Lievestro en Gijs de drummer (achternaam gemist, het was 's nachts en geen pen en papier bij de hand natuurlijk) een hart onder de riem te steken. Het spelen was niet voor niets, ik heb ademloos geluisterd en ga de nieuwe cd zeker kopen....